Den senaste tiden har jag åkt en hel del tåg. Varje gång jag sätter mig på ett tåg blir jag lite orolig för let´s face it; SJ har inte direkt levererat de senaste åren. Inte nog med att de haft försenade tåg, de har också haft en brist på service som saknat motstycke. Har man varit sen till anslutningståg har man känt att det inte gjorts något alls för att vara behjälplig kring det faktum att man varit sen och detta är deras orsak. Men så igår hände det! Reste från Linköping via Nässjö till Göteborg och vi blev sena in till Nässjö och jag missade mitt anslutningståg. Jag räknade med att få klura ut hur jag nu skulle ta mig till Göteborg själv men icke! Något har hänt på SJ! Jag fick service och hjälp på det tåg som var sent och när jag steg på nästa tåg hjälpte konduktören till med allt praktiskt. Imponerande! Och jag kan inte hjälpa att dra paralleller till HR här. För hur behandlar du dina medarbetares frågor? Hur ställer du upp på dem? Ger du dem service i världsklass?
Titta på Jan, tänk på SJ och leverera i världsklass.